ADSR (Attack – Decay – Sustain – Release), info

Svaki zvuk ima sljedeće ADSR (Attack – Decay – Sustain – Release) i ovo su pojmovi koje ćemo često sretati u muzičkoj produkciji, kod mastering plugina (Attack time, Decay time) i slično….

Recimo kod drum semplova ADSR je jako karakterističan, jer se igranjem sa ovim parametrima može postići mnogo i možemo dovesti do drastičnih promjena na našem finalnom beat-u.

A šta je zapravo šta ?

Attack (napad)

Kako brzo će zvuk dosegnuti punu jačinu nakon što je aktiviran (klavirsksa tipka pritisnuta, npr). Kod većine mehaničkih instumenata ovaj period je praktično trenutan. Ipak, kod nekih popularnih sintetičkih instrumenata ovaj parametar je usporen. Usporen attack (slow attack) je glavni adut instrumenta koji se zove pad.

Jako je dobro igrati se njime kod KICK samplova…

Decay (opadanje)

Kako brzo će se zvuk spustiti do održavanog nivoa (sustain level), nakon najviše tačke (peak-a)

Sustain (održavanje)

Konstantna jačina koju zvuk uzme poslije opadanja (decay) nakon što je nota oslobođena (tipka pritisnuta). Ovaj nivo specificira i samu jačinu signala prije vremenskog perioda.

Release (osloboditi)

Kako brzo će zvuk iščeznuti nakon završetka note (tipka je oslobođena). Često, ovo vrijeme je veoma kratko. Primjer dugog releasa je recimo kod percusion instrumenata ili Glockenspiel-a ili Piana sa sustain pedalom itd…

Evo i dijagrama koji to pobliže objašnjava

adsr_envelope_graphsvg

Leave a comment