TiMidity++, kako rješiti midi synth sa zvučnom bez midi synth-a ?

Kada sam davno kupio M-Audio Audiophile 2496 zvučnu karticu, skontao sam da nemam kvalitetnog midi syntha kao što sam to imao sa Creative Live! karticom. Izbor mi se sveo na Microsoftov GM bank koji je užasan😦

Šta znači to što zvučna nema midi synth-a ?

To znači da kada pustim neki midi fajl u npr. winamp-u on će svirati uz pomoć Windows-ovog GM-a, koji je opet kažem užasan, a to znači da nećemo razaznati gitaru od piana itd… Creative kartica je imala ugrađen midi synth i kada bi pustio preko nje neki midi to bi bio doživljaj, orgulje su orgulje, piano je piano, truba je truba i slično.

Surfajući po net-u tražio sam dakle MIDI port synth emulaciju u koju mogu da dodam neke svoje sf fajlove, recimo imam Air sf bank ili Magic sf bank kod kojih su zvukovi jako realistični i to su jako dobri bankovi.

Na kraju sam pronašao rješenje.

TiMidity++

http://timidity.sourceforge.net/

Dakle, ovaj software instalira virtuelni midi port koji se poslije može koristiti u cubase-u ili bilo kojem software-u kao MIDI in ili MIDI out. Pri instalaciji dođe neki sasvim obični bank, i on je čak bolji od Microsoft GM-a, međutim, moguće je ubaciti sf bank po želji, tako da sam naštimao Magic Sound Font bank http://www.personalcopy.com/sfarkfonts1.htm

Leave a Reply

