Ako ste totalni početnik, kako započeti ? (dio prvi)

Mnogo sam već pisao o raznoraznim aspektima produkcije, podešenjima i slično, ali mi je promakla jedna interesantna tema koja bi mogla pomoći svim onim nadobudnim nadama koji vole muziku a željeli bi i da je sami stvaraju ali ne znaju kako.

Princip je jednostavan, samo iziskuje mnogo mnogo vremena i strpljenja…

start_em_young

Za početak, ako ste slučajno oženjeni i imate djecu, odmah se spremite na to da će Vam biti predati papiri za razvod. he he, šalim se… Nikada ne zaboravite, da ipak porodica treba da bude na prvom mjestu, a ovo ostalo sve u slobodno vrijeme. Između ostalog, ako baš želite da zagrizete do grla u ove vode, onda nemojte ni izgovoriti ono magično “DA”🙂 nego jednostavno budite Nikola Tesla pa Vam niko neće oduzimati energiju …

Pošto sam već pisao o terminima na svom blogu, pokušat ću ovako. Za početak Vam je potrebno sljedeće:

  • računar (poželjno je da je nabrijan sa kompontama)
  • solidna zvučna kartica
  • veliki hard disk
  • midi klavijatura
  • software (sekvencer)
  • mnoštvo plugina (instrumenti i efekti)
  • i naravno, puno “dobre volje” i vremena

Računar

Ja sam počeo sa nekakvim Pentium II računarem (550MHz) i znao sam posao odrađivati dobro, sporo ali dobro, patio se jesam ali sam odrađivao. Naravno, kao što poletarcu teniseru ne treba odmah reket koji koristi Štefi Graf, tako ni vama ne treba odmah računar najboljih performansi… a ako ga već imate onda super. Uglavnom, potrebno je prvo okušati se, pa ako ide onda idemo dalje  i sve ostalo samo dolazi od sebe, a Vaša kartica se topi sve više i više🙂

Trenutno radim na računaru Intel Pentium IV 4.3 GHz i zadovoljan sam. Od Celerona bježite što dalje možete, to nisu procesori za muzičku produkciju, samo mogu stvoriti neprilike, ali ako je to jedina varijanta, treba je prihvatiti.

Solidna zvučna kartica

Šta je solidna zvučna kartica. U principu svaka koja nije integrisana i sastavni dio vaše matične ploče. Od toga bježite.

Ja sam počeo sa Creative Live! value karticom (solidna kartica) a sada trenutno koristim M-Audio Audiophile 2496 (malo bolja solidna kartica) i zadovoljan sam naravno, mada uvijek čovjek mašta o više i bolje… ali šta je tu je !

Veliki hard disk

Što veći to bolji i sa sa što većom keš memorijom, ja koristim 2 SATA diska po 500Gb sa 32Mb keš memorije Seagate a počeo sam sa WesternDigital 80Gb ATA diskom.

Zašto što veći ? Kada krenete instalirati plugine shvatit ćete o čemu pričam. Samo native instruments i omnisphere zauzimaju oko 120Gb diska, a gdje je ostalo…

Midi klavijatura

Praktično bilo koja klavijatura koja ima MIDI izlaz. U velikom će Vam pomoći kod sviranja i snimanja MIDI zapisa.
Radio sam i bez nje, ali vjerujte – jako jako teško… olovkom se onda moraju pisati sve note.
Ovako fino, record i sviraj…

Sekvencer

Program namjenjen za kreiranje aranžmana ili stvaranje muzike. On radi onu magičnu stvar, ali naravno uz pomoć nas, da ne bi opet neko shvatio da će on sam sve napravit🙂

Sekvencera ima nebrojeno, recimo evo neki za windows

  • Steinberg Cubase
  • Steinberg Nuendo
  • Digidesign ProTools
  • Propellerheads Reason
  • Imageline FL Studio
  • Magix Samplitude
  • Cockos Reaper
  • Renoise
  • Cakewalk Sonar
  • Ableton
  • itd…

I sada nakon ove dugometražne liste, šta koristiti ? Pa stvar je u pojedincu i kako će mu koji od ovih softwarea ležati. To je ono najbitnije. Ja recimo lično radim u Cubase/Nuendo/ProTools, a Sonar i FL Studio recimo organski ne podnosim🙂

Bitno je testirati, probavati, vježbati se pa će s vremenom doći i odgovor na postavljeno pitanje. Velik dio vremena treba uložiti na čitanje uputstava ili knjiga o pojedinom softwareu, zaista pomaže i ovo ne treba shvatiti olako. Zato sam i napomenuo da sve ovo dobro oduzima vremena.

Plugini (instrumenti i efekti)

O VST pluginima sam već nebrojeno puta pisao tako da je najbolje pregledati kategorije plugins tu se može naći dosta informacija o principu rada i slično.

U osnovi, da ponovimo gradivo, ovi programi nam služe kao nadomjestak stvarnih instrumenata i stvarnih uređaja. Napravljeni su u obliku plugina (dll fajlova u većini slučajeva) koji se jednostavno učitavaju putem sekvencera.

Leave a Reply

