Pattern/preset u mastering procesu – ili standardni šablon

U priči sa kolegama te raznoraznim poznanicima ili ljudima sa raznih foruma, blogova itd… uvijek se proteže isto pitanje.

Evo napravio sam nešto, daj mi reci kako sada i šta da uradim, koliko trebam odrezati bass, koliko bubanj, kakav zvuk za pad i slično.

E pa odmah na početku da kažem da takvo nešto ne postoji, bar koliko ja znam, dakle ne postoji niti jedan pattern ili preset u produkciji koji se može primjeniti na dva različita materijala, pa čak ni slična !

Svaki materijal zaslužuje svoj proces i tome da se samo njemu posveti pažnja. Jer sam aranžman, sami instrumenti i slično, pa ništa nije isto… pa stoga ni ovaj proces nije isti.

Rekao sam to već mnogo puta pa nije zgoreg da ponovim to još jednom. Naime, postoje tri ključna faktora za dobar miks

  1. frekvencioni dijagram (čisto radi orijentacije, gdje koji ton treba da se smjesti)
  2. audio unit (dobra zvučna kartica + dobri monitori)
  3. naše uho (ovo je najvažnije od svega)

i to je to🙂 samo nebo je granica.

Leave a Reply

